lördag 23 januari 2010

Grattis en flicka


Här kommer ett kort som jag satt och knåpade ihop igår kväll. En god vän till mej fick för 2v. sedan en liten baby. Ganska roligt, vi är 3 par som är goda vänner och alla fick barn 2006 (alla inom 3mån.) och nu 2010 ska vi alla få syskon (inom 4-5mån.). Vi har tyvärr inte kunnat hälsa på ännu. Anton har varit snuvig i över 1v. och själv blev jag för nån dag sedan. Vill så gärna åka och hälsa på och hålla den lilla och roligt för Anton att få se hur småa de verkligen är då de föds.

Det var inte lätt att hitta något rosa i mina papper och dekorationer ;o) Men till slut hittade jag lite av varje. Storken och babyn printade jag ut från netet och klippte ut...går också bra om man inte äger så många stämplar. På baksidan finns sedan en journalingruta i vitt & rosa där jag skrivit lite... Enkelt men roligt att göra egna kort!


Ps. såg sedan, när jag fotat kortet, att en pärla trillat av....men orkade inte börja ta om det!!


Ha det så bra i kylan!!


3 kommentarer:

Pyzzlan sa...

Vilket gullig och tjejigt kort!

Miss Goldie sa...

Jättesött kort! Varifrån har du laddat ner stämpeln? Jag har länge sökt en stork med en bebis i näbben, men inte hittat!

Karina sa...

MissG: Jag hittade den i min Microsoft Word ;o) Finns ju massor av bilder där på allt möjligt. Använder det mycket i jobbet!