tisdag 31 januari 2012

Lite nytt från scrapping-kursen

I lördags var jag på min första scrapping-kurs. Hittills har jag lärt mej av andra som scrappar och lärt mej själv. Kursen i sej gav mej tyvärr inget nytt, fast jag själv anser att jag inte alls är fullärd ännu. Skulle gärna lära mej mera om bl.a. olika färgtekniker. Men jag fick iaf. sitta ostört i 6h och bara göra det jag älskar, så det var nåt helt nytt för mej. Så var det roligt att träffa andra scrappare och se hur de gör.

Jag fick iaf. ihop 4st. nya LO´s och den första handlar om Alex och hans nya pannband som han ska ha då han simmar och badar, eftersom han fått tuber i öronen i oktober-11. Jag valde att inte ha med nån journaling, eftersom jag skrivit mycket om operationen osv. i hans bok. Det fick bara bli en liten journalingruta som påminner om tidpunkten för hans  operation. Mycket blått blev det, men det ska det vel vara när det är "bad-tema" ;o)

Den andra LO´n blev en höstbild av båda killarna då de ligger i en massa löv. LO´n fick gå i olika bruna nyanser och lite turkost för att pigga upp. Jag gillar det understa pappret med vågiga kanter, som ger mera liv åt hela LO´n.

Även på den tredje LO´n använde jag mej av det vågiga pappret som bakrgund, men i svart denna gång som passade bra med tanke på traktorns däck. Det är ju inte varje dag man får ställa sej vid en sprillans ny John Deere, så det var värt att dokumenteras, traktor fantast som Anton är. Färgerna fick bli grönt å gult, som traktorn.

När det var dax för den sista LO`n började nog huvudet kännas lite tungt efter allt funderade och pysslande. Jag ville få med många olika papper och färger, eftersom jag tyckte fotona hade många färger. Tog fasta på den klarröda tröjan Alex har på fotona och resultatet blev ganska bra.

Tyvärr kommer jag att missa andra tillfället av kursen nu på lördag, för vi ska begrava min faffa. Men jag hoppas jag kommer att få lite mera scrappingtid här hemma, för det var verkligen som en kick att vara på denna kurs. Favorit från kursen blev en "hörnrundare" http://shop.textalk.se/shop/6175/art75/h9567/6389567-origpic-6daff7.jpgsom jag definitivt kommer att köpa vid nästa beställning ;o)

Roligt att du kikade in och kommentera gärna!






2 kommentarer:

MissGoldie sa...

Vad mycket du hann göra på kursen! Jättefina allihopa! Du har verkligen utvecklats mycket i ditt scrappande!

Staff Uniform sa...

I like this blog post