onsdag 28 mars 2012

Ett kort till....

Här kommer det sista kortet som jag faktiskt fick färdigt redan igår, men jag hann inte fota det. Det var inte så bra ljus att fota i idag och det var svårt att fota denna modell av kort, men ni får stå ut med bilderna ;o) Den lila färgen kom inte sej riktigt till rätta heller, den är i själva verket lite mörkare.

Jag ville göra en liten annan modell på kortet än vad jag vanligen brukar göra och det var riktigt roligt och utmanande. Hittade ett så fint och passande papper bland mina papper där det var två fina fåglar och texten "Forever & Always",vilket jag tyckte passade bra då det är ett förlovningskort. Men det fyllde nästan hela framsidan, så jag visste inte var jag skulle få in texten. Då lämnade jag baksidan av kortet lite längre än framsidan och fick där in ordet "förlovade". Sen hittade jag en fin dikt på nätet och printade ut och vips så var kortet klart. Blev ktigt nöjd. Tror jag inspirerats av våren och färger nu, eftersom det blivit rosa, gult och lila som basfärger. Roligt som omväxling då jag annars pysslar med mycket "pojkfärger".


Ha det bra!!!





Inga kommentarer: