tisdag 27 mars 2012

Några kort

Jag kan inte påstå att det blir så mycket scrappat just nu. Det finns hela tiden så mycket annat att göra och när det blir varmare och ljusare där ute dag för dag, så lockar det mera att vara ute. Men som tur är finns det saker att fira då och då och då får jag sätta mej ner och pyssla lite kort iaf.
Sambons bror som är ganska mycket yngre har varit med om en hel del den senaste tiden. Han fick en dotter som föddes 2½mån. för tidigt och de har bara nyligen fått komma hem från alla sjukhusvistelser. Vi for på ett lite oplanerat besök dit för bara nån helg sedan och då gav vi det första kortet som går i rosa. Inte så ofta jag scrappar i rosa, så det var riktigt roligt.

De har också förlovat sej och i helgen blir det dop, så nu håller jag på med kort till dessa två tillfällen. Dopkortet har jag fått färdigt och det blev ett riktigt vårkort, ja nästan påskkort, som fick gå i gult. Hittade en så gullig stämpel som jag printade ut och Siv Anderssons dikt om "Ett nyfött barn" är ju bara för fin, så den printade jag ut också och lade innuti kortet. hade också tänkt printa vår hälsning på den andra sidan, men jag tycker det är lite personligare då man skriver det själv. Även om min handstil inte är så fin ;o)





Nu ska jag försöka börja knåpa ihop ett förlovningskort också!!

Roligt att du kikade in och lämna gärna en kommentar!


Inga kommentarer: