söndag 15 mars 2009

Du är alltid snål på sötsaker


Om gårdagens LO var färgstark, så kommer här en mycket blekare LO. Jag ville använda mej av en stil som jag inte är riktigt van vid och det blev verkligen en utmaning. Jag vet inte när jag senast lagt ner så mycket tid på en LO!! Men det var ändå roligt att ägna den så mycket tid och fantasi, även om jag utgick från en skiss från Momas scrap sketches.

Spetsar hör inte riktigt mej till...denna hittade jag i min mammas sylådor för en tid sedan. Jag tyckte den passade bra in på denna LO. Den handlar ju om sötsaker, så då får den vara lite "smarrig" också. Anton är nämligen en kopia av oss båda när det gäller att ha smak för det söta. Han är ett riktigt kak- och godismonster! =)

Stämpeln i högra hörnet är min alldeles första egenhändigt gjorda stämpel med hjälp av clear stamp. Usch så pirrigt det var att trycka dit den! Men jag tyckte färgen var så "vattnig" och "bläckaktig", ska de vara så?? Skulle vilja ha lite mjukare ton på dem, typ som chalk. Finns sån stämpelfärg??

Nu ska vi börja laga oss klara för kvällens sim & lek. Ska bli skön avkoppling och avslut på helgen. Kommentera gärna om du kikat in. Skulle vara roligt att höra vad ni tycker om denna stil.

Ps. Tyvärr var dagens ljus inte det bästa att fotografera i. Men jag bloggar den ändå.

8 kommentarer:

Pyzzlan sa...

Om detta inte är din stil kan du definitivt göra det till din stil. LO'n är ju hur fins som helst. Jag älskar Kaisers papper, och de har så fina nyanser.

Håller med om att fotovädret varit uselt nu igen. Var är solen???

Miss Goldie sa...

Jättefin LO! Snyggt med brunt och beige!

ZozzosLiv sa...

I love it!!!Helt i min smak:-) Tur att jag slutat med socker annars skulle jag ha blivit sugen på lite sötsaker nu;-) Kraam

Clarissa sa...

Vilken SÖT LO i ordets dubbla bemärkelse.

Ankicharlottas bloggochscrap sa...

Du har lyckats jättebra,gillar verkligen brunt och beige. OCH spetsar!!

Karina sa...

Tack för era kommentarer!

Pyzzlan: Jo, jag skulle nog kunna tänka mej att scrappa så här ibland,för att få variation. Men det känns inte så "pojkaktigt"...ja, du förstår säkert vad jag menar!? ;-)

Lindilididda sa...

Jag tyckte denhär var jättefin!! :-) Fina färger och spetsen passa bra in! FIN! Vad har du annars för bokstäver, dom som du använt till rubriken?

Karina sa...

Lindi: Tack! De små bokstäverna minns jag inte, men du hittar dem lite här och var. "sötsaker" är av märket American Crafts - remarks. Jag gillar dem, lite plastiga och tunna och snygg font. Det är som ett häfte med både småa och stora bokstäver och i ljusbrunt och mörkbrunt, så det är ganska mycket bokstäver.