lördag 28 mars 2009

Läsa saga & Rock´n roll!


Här kommer dagens 2 LO´s. Båda två var ganska enkla och tog inte så länge att göra. Men det var saker jag ville dokumentera om Anton.
Den första handlar om hans intresse för sagor. Han sätter sig ofta ner och läser en saga själv och så återberättar han den för sej själv eller oss. Vi läser flera sagor om dagen och alltid när det är dax att vila middag eller sova till natten. Jag tycker om brun/beige just nu och här kommer de färgerna in igen. Den stora fotomattan har jag rivit kanterna på och chalkat som jag sedan stämplade två stämplar på. Jag gjorde ett foto runt för att matcha de andra runda formerna på pappret.

Den andra LO´n handlar om när han tycker om att spela gitarr. Pappa i huset har spelat i ett band tidigare och har flera gitarrer som Anton brukar spela på. Han tycker om att lyssna på när han spelar och stampar takten med foten. Här var pappret i sig ganska "färdigt" och jag önskade att jag hade haft ett sånt´där notpapper som jag sett många använt på sina LO´s...det skulle ha passat perfekt här. Men så här blev den och jag blev nöjd. Även här har jag stämplat i hörnet av fotomattan och rivna kanter.

Kommentera gärna om du kikat in! Ha en fortsatt skön helg!!

4 kommentarer:

Pyzzlan sa...

Härliga LO'n båda två. Det är smart att satsa på dokumentationen tycker jag (man hinner ju inget om man sätter massor med jobb på varenda LO), det är ju ändå den som kommer att vara intressant i framtiden för våra barn. Ha en skön lördagkväll!

Ankicharlottas bloggochscrap sa...

Fina båda två! Gillar färgerna och stämplarna! Superfina!

ZozzosLiv sa...

Sicken va du ha vaari dukti på ti scrap...Jätte fina LO.s båda tvoå!! Jag å sku vill få in såde mytchy o vikti journaling...Meen. Kraam

Hanna sa...

Härliga båda två. Har oxså gitarrpappret liggande här hemma som väntar på att bli scrappatmen det ska användas till något speciellt så det får vänta ännu, men e de inte underbara de där papprena.