onsdag 30 december 2009

Julen 2009


Äntligen en ny LO i min blogg. Jag har uppdaterat mitt scrapping material och beställt foton, så nu ska jag passa på att scrappa då jag har julledigt. Jag hoppade över nån månad och var ivrig att scrappa julfotona till att börja med.

När jag beställde material från en butik nyligen, så missförstod jag deras postsystem och de hade klippt sönder mina papper mitt i tu. Jag hade som tur var inte köpt så många papper därifrån och det var bara ett papper som jag var riktigt lessen över att de klippt och det är just detta papper. Så jag fick idén att först tejpa ihop på baksidan och sedan med hjälp av röda band få det att se ut som ett paket. Jag blev ganska nöjd. Jag tyckte det var så fint papper och jag ville ha det helt och dikten uppe i vänstra hörnet (Midvinternattens köld är hård...) passar ju så fint till. Fotot där han kramar tomten och öppnar paketet med skördetröskan i (vilket stod högst på önskelistan!!!) är inte av bästa kvalitet, eftersom det gällde att vara snabb med kameran och fånga ögonblicket. Men minnesvärda kort är det!! Det 3:e kortet sitter han och väntar på mera paket. =)
Det har varit en rolig och lugn jul. Ifjol var ju Anton livrädd tomten och grät och skakade och ville åka hem (vi firade hos mina föräldrar). Men i år var det helt annorlunda. Han var glad och gick och tog tomten i hand då han kom in och meddelade att han önskat sej en tröska.

Roligt att du kikade in och lämna gärna en kommentar!!

Ps. Tack Pyzzlan för tipset om att fotografera med en näsduk över blixten!!

4 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Det där löste du ju jättebra med bandet! Blev verkligen jättesnyggt och ser ut som ett paket.

Pyzzlan sa...

Kul att fotograferingen lyckades! Jättefin LO. Jag älskar den dikten och tycker att du kombinerat färger, många foton och "paketupplägget" på ett väldigt snyggt sätt. Vad stolt Anton ser ut där han sitter brevid sina paket :-)

Gott Nytt År på dig!

Clarissa sa...

Vilket fint julpaket! Du hade lyckats bra med att fixa det där problemet med pappret och dikten är så fin där i hörnet.
Roligt att Anton har blivit så stor nu att han inte är rädd för tomten mera. Det var kanske tack vare tröskan också:)
Gott Nytt År och god fortsättning med scrappandet♥

Heidi Backman sa...

Vilken bra idé att få ihop pappret så det blev"hel2 igen! :o) Jättesnyggt! :o)